TREFOR tilgodeser kunder ved at ændre til månedsafregning

PRESSEMEDDELSER • okt 20 2015, 08:48

TREFOR indfører fra 1. januar 2016 månedsafregning for alle kunder, og samtidig bliver abonnementet fordelt over 12 måneder i stedet for som hidtil, hvor kunderne har betalt hele årsabonnementet i januar måned. Endvidere tilbyder TREFOR fra årsskiftet gebyrfri betaling, hvis kunderne vælger at bruge Betalingsservice via NETS.

TREFOR opfylder ønsket fra koncernens kunder om at overgå til månedsvis fakturering og gøre det muligt at opdele årsabonnementet, så det i stedet for én opkrævning i januar kunne blive opkrævet månedsvis. Det bliver nu en realitet, og de første afregninger efter den nye model vil blive månedsafregningen for januar 2016, der udsendes i slutningen af februar 2016.

For kunderne betyder ændringen blandt andet, at regningerne bliver langt mere ensartede og overskuelige, hvilket passer godt i tråd med TREFORs ønske om at være en moderne virksomhed, der sikrer kunderne en let og forståelig regning - et arbejde der for alvor blev synligt med koncernens nye roste fakturalayout, der første gang landede hos kunderne i april 2014.

Ydermere er der en besparelse at hente for de kunder, der tilmelder deres betaling til Betalingsservice via NETS. Det normale gebyr til NETS bliver fra månedsafregningen for januar 2016 dækket af TREFOR, så det fremover bliver gebyrfrit at betale via Betalingsservice.

”Med månedsafregninger, abonnement opdelt på 12 måneder og gebyrfri betaling går TREFOR foran og sætter helt nye standarder i vores branche. Selvom det giver os nogle andre økonomiske betingelser, har vi en koncern, der er så finansiel stærk, at vi mener, det er ansvarligt at tage dette initiativ. Og det er min klare forventning, at den nye afregningsform bliver positivt modtaget hos kunderne,” siger Knud Steen Larsen, adm. direktør i TREFOR.

Der vil fortsat være et gebyr på 30 kr. ved betaling med girokort. Pr. 1. januar 2016 gælder dette gebyr også ved betaling via TREFOR Selvbetjening og TREFOR Energi App.