Tilmeld dig digi­tal post og få alle for­delene

Ungt par kigger på iPad ved vindue om aftenen, hvor der typisk er billigere strøm end om dagen.
Digital post er billigere, hurtigere og mere miljøvenlig kommunikation.

Hvad er digital post?

Digital post er billigere, hurtigere og mere miljøvenlig kommunikation.

For at opnå gebyrfrihed og kunne benytte Selvbetjeningen er det en forudsætning, at du tilmelder dig digital post. Og selv hvis du ikke vil ændre på din betalingsform, er der stadig mange fordele ved at tilmelde sig digital post. 

Først og fremmest er du altid på forkant med de vigtigste informationer fra EWII og dernæst har du samlet alle dine dokumenter fra EWII på ét sted. Sidst men ikke mindst gør vi miljøet en tjeneste ved at kommunikere digitalt, fordi vi undgår unødigt papirspild ved at have dokumenterne tilgængeligt online. 

De personoplysninger, du afgiver, håndterer vi helt i overensstemmelse med den gældende databeskyttelsesforordning. Du kan læse mere om vores behandling af dine personoplysninger i vores persondatapolitik.

Hvad modtager du med digital post?

Du modtager blandt andet betalingspåmindelser, meddelelser og varslinger om vilkår, produkter og priser som digital post i Selvbetjeningen. Når du tilmelder dig digital post, modtager du automatisk en notifikation på e-mail fra os, når der er ny digital post til dig i Selvbetjeningen. Du kan også vælge at få besked pr. SMS. Det registrerer du under "Min profil". 

Bemærk, at driftsinfo og forbrugsovervågning er ikke en del af digital post fra EWII. Det kræver særlig tilmelding på Selvbetjeningen.

Sådan tilmelder du dig digital post

  1. Gå til Selvbetjeningen
  2. Tast kundenummer, pinkode og NemID. Kundenummer og pinkode finder du øverst i højre hjørne på din seneste regning eller i dit velkomstbrev.
  3. Tilmeld digital post
  4. Du modtager nu en aktiveringsmail, hvor du skal bekræfte din e-mailadresse via et link. Du er først tilmeldt digital post, når du har klikket på linket i mailen.

Når du er tilmeldt digital post, skal du huske at læse den post vi sender til dig. Du skal også huske at fortælle os, hvis du får ny e-mailadresse eller telefonnummer, for det er dit ansvar, at vi har de korrekte oplysninger.

Læs mere om vilkår og betingelser for digital post.

Bliv klogere på digital post

Få tre tips til hvorfor du skal tilmelde dig digital post og fremover modtage kommunikation fra os digitalt.

  1. Hurtigt

    Du er altid på forkant med vigtige informationer.
  2. Nemt

    Du har altid dine dokumenter lige ved hånden.
  3. Bedre for miljøet

    Du sparer miljøet for unødvendig papirspild.
Tilmeld digital post

Typiske spørgsmål om digital post

Digital post er en digital kommunikationsløsning, der gør det muligt for dig at modtage post fra EWII i din egen personlige online postkasse i Selvbetjeningen. Læs betingelser og vilkår for digital post.

Du tilmelder dig digital post ved at oprette dig som bruger af Selvbetjeningen.

Første gang du logger på Selvbetjeningen skal du bruge dit kundenummer, pinkode, NemID og e-mailadresse. Kundenummer og pinkode finder du øverst i højre hjørne på din seneste regning eller i dit velkomstbrev.

Herefter modtager du en aktiveringsmail, som du skal bekræfte ved at klikke på et link i mailen. Du er først tilmeldt digital post, når du har klikket på linket.

Du modtager blandt andet betalingspåmindelser, meddelelser og varslinger om vilkår, produkter og priser.

Betaling via Mobilepay eller betalingskort forudsætter, at vi kan have en digital dialog med dig. Derfor er det en betingelse, at du tilmelder dig digital post.  

  • Du har al kommunikation fra os samlet ét sted
  • Du slipper for at tømme postkassen og gemme fysiske breve
  • Det er mere sikkert i henhold til personfølsom data
  • Du hjælper miljøet og CO2-udledningen

Du  bliver som kunde ikke automatisk tilmeldt digital post. Hvis du er oprettet som bruger af Selvbetjeningen efter den 25. februar 2019, er du også tilmeldt digital post.

Hvis du er blevet kunde hos os efter den 23. september 2019, er du automatisk tilmeldt digital post.

Nej, hvis du er tilmeldt digital post, modtager du ikke breve med fysisk post fra os. Du modtager en notifikation på e-mail fra os, når der er digital post til dig i Selvbetjeningen.

Tjek dit spam-filter og kontrollér at e-mailadressen er stavet korrekt og prøv evt. at sende mailen via "Gensend e-mail".

Nej, du modtager ikke din regning som digital post. Dine regninger vil som altid være tilgængelige under 'Fakturaoversigt' på Selvbetjeningen.

Nej, det skal du ikke.

Vi sender automatisk en notification til dig via e-mail, når du har modtaget digital post i Selvbetjeningen. Du kan også vælge at tilmelde dig SMS-notifikationer.

Ved ny e-mailadresse er du forpligtet til straks at opdatere oplysningerne på Selvbetjeningen eller kontakte EWII på 70 55 55 55, da det ellers er misligholdelse af aftalen om digital post.

Det er dit ansvar, at sikre vi har de korrekte oplysninger.

Hvis vi ikke har en gyldig e-mailadresse til digital post, forbeholder vi os retten til at sende meddelelser via brev, ligesom du heller ikke længere kan benytte Selvbetjeningen samt undgå betalingsgebyr.

Telefon og kreditkort i hånden. Forklaring på forskel af forfalden og ikke forfalden saldo

Undgå betalingsgebyr

Det er nemt og hurtigt at opnå gebyrfri betaling via 3 nemme skridt i Selvbetjeningen.

Se mere om gebyrfrihed