Gå til indhold

Meld flytning

Par der er i gang med at flytte har meldt flytning hos EWII. Meld flytning her.
Skal din lejer flytte? Se her, hvad du skal være opmærksom på.
  • Spar tid på administration

  • Undgå tomgang i dine lejemål

  • Håndtér til- og fraflytning med fuldmagt

Flytninger er en fast del af hverdagen som udlejer - men de behøver ikke være en tidsrøver.

Du kan vælge selv at håndtere de mange til- og fraflytninger - eller du kan overlade arbejdet til os. Med EWIIs flytteservice får du en enkel og professionel løsning, der minimerer det administrative bøvl og sikrer, at ingen lejemål står uden strøm - hverken ved ind- og fraflytning. Læs om EWIIs flytteservice

Hvad skal du som udlejer være opmærksom på?

Fuldmagt er afgørende

Som udlejer må du kun melde til- og fraflytning på vegne af en lejer, hvis du har en gyldig fuldmagt. Fuldmagten kan med fordel være en del af lejekontrakten - og du skal kunne dokumentere den, hvis der opstår tvivl. 

Når lejeren flytter - og ingen ny flytter ind

En lejer kan enten tage sin elaftale med til en nye adresse eller selv melde fraflytning til elleverandøren. Men hvis der ikke bliver tilmeldt en ny lejer samtidig, opstår der det, vi kalder en fraflytning uden tilflytning - altså en adresse uden aktiv kunde.

I det tilfælde bliver ejendommens ejer automatisk tilmeldt som elkunde, fordi ansvaret for installationen (målepunktet) overgår til ejeren.

Vil du undgå uønsket tilmelding? Så sørg for at have en gyldig fuldmagt - og tilmeld den nye lejer med det samme.

OBS: Det er uden for ellevarendørens ansvar, om eventuelle omkostninger kan viderefaktureres til lejeren. Det er et internt forhold mellem lejer og udlejer.

Lukning af installation - hvis ingen overtager

Hvis hverken ejer eller lejer ønsker at stå som kunde på adressen, bliver installationen lukket ned. Det medfører ekstraomkostninger, som kan undgås med en aktiv tilmelding. I det tilfælde vil der blive opkrævet gebyr. 

Bemærk: Om disse gebyrer kan viderefaktureres til lejeren, tager EWII ikke stilling til.

Kvinde med headset fra EWII kundeservice yder rådgivning over telefonen.

EWII flytteservice

Mange udlejere bruger unødigt meget tid og mange ressourcer på at holde styr på flytninger. Særligt når hver enkelt lejer selv skal til- og framelde sig, kan det hurtigt blive en administrativ byrde.

Med EWIIs flytteservice får du en enkel løsning, der effektiviserer hverdagen og sikrer, at ingen lejemål står uden strøm. 

Vi gør det nemt - og du slipper for besværet.

Vil du vide mere?

Læs mere om EWII flytteservice her eller ring til os på 70 55 55 55.

Relevant at vide om flytninger

Til- og fraflytning skal meldes senest 7 arbejdsdage før flytningen finder sted, og tidligst 2 måneder før. (Hvis flytningen meldes 3 måneder før, opbevarer vi de informationer indtil det er muligt at melde flytningen).

Meldes flytning senere end denne tidsfrist, bliver flytningen meldt til den nærmeste dato i fremtiden, hvor dette er muligt f.eks. den 15. eller den 1. i måneden. 

Hvis ikke du indhenter accepten/fuldmagten på tilflytter, må vi som elselskab ikke melde til- eller fraflytning for dig, kun fra til/fraflytter selv (jf. Elforsyningsloven forskrift H1).

Nej, det kan du ikke. EWII er som virksomhed underlagt persondataloven. Det betyder, at vi som virksomhed håndterer og varetager alle personlige data i henhold til loven. For at beskytte de personlige data, skal der derfor fremlægges en fuldmagt, hvor vedkommende der flytter, giver fuldmagt til, at en anden person må foretage flytningen. Du kan her på siden finde, samt udfylde en tredjepartsfuldmagt.

Lejer skal have udfyldt og underskrevet fuldmagten for, at den er gyldig.

Som udgangspunkt tildeles personen, som du flytter el for via formularen tredjepart flytninger, elaftalen Prisloft.

Læs mere om Prisloft

Ønskes der en  anden elaftale kan dette ændres enten via selvbetjeningen eller ved at kontakte kundeservice på 70 55 55 55. Så hjælper vi gerne med at finde den rette løsning.

Vi må kun håndtere fraflytning af lejere, som har EWII Energi som elselskab.

Skulle der opstå tomgangsperioder (dvs. perioder uden nogen lejer på adressen) og den tidligere lejer har haft EWII som elleverandør, så overgår ejeren af bygningen til EWII til leveringspligtig elforsyning. Der bliver efterfølgende tilsendt en kontrakt på dette.

Vi kan tilbyde, at I får elregningen for tomgangsperioden, uanset hvilken elleverandør, som overtager leveringspligten efter den sidste lejer. Til dette skal der laves en rammeaftale med os, hvorefter I bare skal melde ind til os, så snart I har en tomgang.