Rykkerproces for erhverv

Har din virksomhed ikke betalt sine regninger fra EWII, starter vores rykkerproces.

Betalingspåmindelse (Rykker 1):

Hvis vi ikke modtager rettidig indbetaling af din månedlige regning, vil vi fremsende en betalingspåmindelse.

Du vil blive opkrævet et rykkergebyr på kr. 100,00 på din næste regning for denne påmindelse.

 

Aftalen ophæves (Lukkemeddelse):

Hvis vi ikke har modtaget betaling af det forfaldne beløb, ophæver vi aftalen om levering af el til dig, og ophævelsen har virkning 3 hverdage efter, at du har modtaget meddelelsen. Der vil endvidere stå i brevet, hvornår du kan forvente, at montøren kommer og lukker for din strøm.

Du kan ikke undgå afbrydelse ved at betale til den montør, som kommer ud for at afbryde, og du vil blive pålagt et lukkegebyr for afbrydelsen.

Er der blevet lukket, skal du skal indgå en kontrakt med en el-leverandør for igen at få strøm, og du vil derudover skulle betale et genåbningsgebyr.

Det er vigtigt, at du ved genåbning er til stede på adressen, når montøren kommer. Hvis vi ikke kan få adgang til din måler, vil din forsyning blive afbrudt med fogedens hjælp og evt. låsesmed, hvilket er forbundet med yderligere omkostninger for dig.

Skulle du fortsat ønske at have EWII som el-leverandør, er det vigtigt, at du kontakter vores inkassoafdeling hurtigst muligt efter at du har modtaget brevet, for at få information omkring det videre forløb og betaling.

Om betaling

Du tilmelder dig automatisk kortbetaling i Selvbetjeningen under "Min profil/Mine oplysninger". 

Med automatisk kortbetaling modtager du hver måned en notifikation fra os om automatisk træk med angivelse af beløb og betalingsdato.

Du ændrer din betaling fra Betalingsservice i Selvbetjeningen under "Min profil"  ved at klikke på "Skift betalingsmetode" under dine aftaler. Vælg og tilmeld den betalingsmetode, du ønsker fremadrettet. Når du har tilmeldt dig, modtager du en bekræftelse på mail.

Automatisk kortbetaling

Pengene trækkes fra din konto på betalingsdatoen, men transaktionen vil først være synlig på din bankkonto 1-2 hverdage efter, at pengene er trukket.

MobilePay betalingsaftale

Beløbet vil være synligt i MobilePay appen på betalingsdagen. Hvornår pengene trækkes afhænger af aftalen mellem MobilePay og din bank. Der vil typisk gå 1-2 hverdage.

Betalingsservice

Pengene trækkes fra din konto på betalingsdatoen, og transaktionen vil være synlig på betalingsdatoen.