Elregning og betaling

Vi arbejder hver dag på at gøre det nemt at være erhvervskunde hos EWII - også når det kommer til jeres elregning.

Det kan være svært at gennemskue elregningen, og hvad de forskellige poster dækker over. Vi har samlet et overblik, så det bliver lidt lettere.

Hvad betaler din virksomhed egentlig for?

Som jeres elselskab skal vi opkræve betaling for alt det, der hænger sammen med køb og levering af el til din virksomheds adresse.

I betaler os for den strøm, I bruger. Derudover kommer betaling for transport af strømmen til jeres adresse samt skatter og afgifter, som vi sender direkte videre til netselskabets og staten – naturligvis helt uden tillæg. Det hele er samlet på din virksomheds elregning.

Læs mere om elprisen sammensætning

Regningseksempel på el

Alle virksomheder modtager en udspecificeret regning fra EWII. I nedenstående eksempel forklarer vi, hvad de enkelte regningsposteringer og udtryk betyder.

 

Åbn regningseksempel på el

 

Har du spørgsmål til din virksomheds elregning, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice på 70 55 55 55.

Her finder I jeres elregning

Som erhvervskunde hos EWII har din virksomhed adgang til Selvbetjeningen. Her kan I:

  • Se virksomhedens regninger
  • Følge virksomhedens forbrug (f.eks. el, vand, varme, fiberbredbånd)
  • Melde flytning
  • Tilmelde forbrugsovervågning

For at kunne benytte Selvbetjeningen er det en forudsætning, at din virksomhed tilmeldes digital post.

Ingen forudbetalt afregning hos os

Som elkunde hos EWII bliver din virksomhed afregnet én gang om måneden for det faktiske forbrug af el. Det betyder i praksis, at du først betaler for din virksomheds elforbrug, når du har brugt strømmen. 

Fordele ved faktisk afregning på el:

  • Din virksomhed betaler kun for den strøm, I faktisk bruger
  • Ingen større ubehagelige overraskelser på grund af afregning hver måned
  • Når din virksomhed sparer på strømmen, kan I se effekten med det samme
  • Bedre likviditet
  • Nemmere behandling af elafgiften
  • Elregningen er mere overskuelig og let at afkode

Sådan kan du betale dine regninger

Som erhvervskunde hos EWII, kan du vælge mellem flere betalingsmetoder.

  1. EAN/OIO

    0,00 kr. i gebyr
  2. MobilePay

    0,00 kr. i gebyr ved automatisk betaling
  3. Betalingskort

    0,00 kr. i gebyr ved automatisk betaling
  4. Betalingsservice

    5,75 kr. i gebyr pr. regning
  5. Girokort

    49,00 kr. inkl. moms i gebyr pr. regning

Om betaling

Du ændrer din betaling fra Betalingsservice i Selvbetjeningen under "Min profil"  ved at klikke på "Skift betalingsmetode" under dine aftaler. Vælg og tilmeld den betalingsmetode, du ønsker fremadrettet. Når du har tilmeldt dig, modtager du en bekræftelse på mail.

Ved at betale din regning via automatisk kortbetaling eller betalingsaftale via MobilePay, undgår du at komme til at betale din regning for sent, og du slipper for betalingsgebyr.

Læs om gebyrfrihed

For hver betalingspåmindelse pålægges et gebyr på 100 kr. Dertil kommer renter.

Se mere i vores gebyroversigt

Der vil først falde en betalingspåmindelse og hvis regningen ikke betales herefter, sendes et brev vedrørende ophævelse af aftalen. 

Læs mere om rykkerprocessen

Kunderådgiver erhverv

Lad os kommunikere digitalt

For at kunne benytte Selvbetjeningen er det en forudsætning, at virksomheden tilmeldes digital post.

Med digital post er du altid på forkant med de vigtigste informationer fra EWII, og du har alle dokumenter fra EWII samlet ét sted.

Bliv klogere på digital post

Hold dig opdateret i Selvbetjeningen

Som kunde hos EWII har din virksomhed adgang til Selvbetjeningen.

Her kan du se og udskrive virksomhedens regninger og følge jeres forbrug af eksempelvis el, vand og varme.

I Selvbetjeningen kan du også tilmelde vores sms-service for driftsforstyrrelser, så du får besked i tilfælde af nedbrud.

Gå til Selvbetjeningen