Tilknyt MobilePay betaling i selvbetjeningen

Med få trin kan du spare gebyr og samtidig sikre, at dine penge bliver trukket fra den rette konto.
Kvinder nyder solen på en bænk

Dine fordele med en MobilePay betalingsaftale

  • Med en MobilePay betalingsaftale mindskes risikoen for at din betaling fejler, fordi din betaling er tilknyttet din konto og ikke dit betalingskort. Det betyder, at hvis du er nødt til at spærre dit kort, eller mister du dit kort, så kan du alligevel betale din regning, fordi betalingen sker via din konto. 
  • Kontoen udløber ikke på samme måde som et kort.
  • Du slipper for at flytte dine penge rundt mellem forskellige konti.
  • Du har det fulde overblik over dine faste betalinger i appen.

I "Trin 1" viser vi først, hvordan du tilføjer en konto i din MobilePay app. Imellem trin 1 og 2 forklarer vi også, hvad du skal gøre, hvis du i dag allerede har en MobilePay betalingsaftale med EWII. "Trin 2" viser til sidst, hvordan du ændrer din betalingsmetode i vores selvbetjening.

Inden du går i gang, så er det en forudsætning, at du er tilmeldt digitale beskeder hos EWII for at kunne benytte MobilePay, som betalingsløsning. Læs mere om digitale beskeder.

Med en MobilePay betalingsaftale slipper du for at betale gebyr, og følger du guiden nedenfor, kan du let tilføje en konto, eksempelvis din budgetkonto. Du slipper for at flytte penge mellem dine konti, og du minimerer samtidig sandsynligheden for, at din betaling fejler. Det gør du, fordi betalingen nu kan ske over din konto og ikke dit kort, som før har været standardløsningen hos MobilePay.

Trin 1 - Sådan tilføjer du en konto

Følg de 4 skridt eller se gennemgangen i videoen lige nedenfor. Fortsæt herefter til næste trin.

  1. Log ind

    Log ind i MobilePay-appen.
  2. Gå til menu

    Klik på 'Menu' (nederst i højre hjørne).
  3. Vælg 'Konti & kort'

    Vælg 'Konti & kort' i menuen.
  4. Tilføj konto

    Vælg 'Tilføj' - vælg ’konto’ - udfyld dine kontooplysninger og godkend med MitID

VIDEO

Se, hvordan du tilføjer en konto

Mand kigger på mobil

Har du allerede oprettet en MobilePay betalingsaftale med dit betalingskort hos EWII?

Du kan se aftalen i MobilePay appen. Tryk på 'Menu' i nederste højre hjørne og vælg 'Betalingsaftaler'. Vælg din betalingsaftale med EWII og tryk derefter på 'Oversigt'. I bunden kan du under 'Din betaling' se det kort, som du benytter til betaling i dag. Klik, hvor du ser dine kortoplysninger og du kan nu i stedet vælge din konto som betaling.

Trin 2 - Sådan skifter du betalingsmetode i selvbetjeningen

Når du har tilføjet din konto i MobilePay appen, skal du ind på selvbetjeningen og skifte din betalingsmetode. Husk, at du skal skifte ved hvert enkelt produkt, du har. 

Trin-for-trin guide

  • Log på selvbetjeningen
  • Gå til 'Din profil'
  • Vælg 'Dine betalingsoplysninger'
  • Tryk på 'Skift betalingsmetode' ved det ønskede produkt
  • Vælg MobilePay betaling
  • Acceptér aftalebetingelserne for MobilePay og tryk 'Videre'
  • Indtast dit mobilnummer
  • Klik 'Fortsæt', log ind i MobilePay på din mobil
  • Vælg den ønskede konto og godkend aftalen med et enkelt swipe
  • Fremadrettet bliver din betaling trukket automatisk på din valgte konto

Du kan også vælge at se vores guide på videoen nedenfor. 

Video

Skift betalingsmetode i selvbetjeningen