Betaling

Her finder du spørgsmål og svar om betaling hos EWII.

Om betaling

Du tilmelder dig automatisk kortbetaling i Selvbetjeningen under "Min profil/Mine oplysninger". 

Med automatisk kortbetaling modtager du hver måned en notifikation fra os om automatisk træk med angivelse af beløb og betalingsdato.

Du kan tilmelde din regning til Betalingsservice i din bank eller på netbank, når du indbetaler dit girokort eller i Selvbetjeningen under "Min profil/Mine oplysninger".

Vær opmærksom på, at din regning først bliver betalt via Betalingsservice, når den fremgår af din betalingsoversigt.

Der er et gebyr på 5,75 kr. pr. regning, du betaler med Betalingsservice.

Du tilmelder dig MobilePay betalingsaftale i Selvbetjeningen under "Min profil/Mine oplysninger".

Med MobilePay betalingsaftale modtager du hver måned en notifikation fra os om automatisk træk med angivelse af beløb og betalingsdato.

Gå til Selvbetjeningen

  • Mulighed for at samle alle dine abonnementsbetalinger ét sted
  • Skifter du kreditkort, behøver du blot ændre det i MobilePay appen 
  • Automatisk notifikation dagen før beløbet trækkes
  • MobilePay appen giver dig automatisk besked, hvis dit kort f.eks. er udløbet
  • Det er gebyrfrit for dig som kunde at betale via MobilePay

Se vilkår og betingelser ved MobilePay betalingsaftale.

  • Gebyrfri betalingsløsning
  • Det er nemt at tilmelde
  • Betaling sker automatisk
  • Du får bekræftelse på din månedlige betaling
  • Du kan hurtigt opdatere nyt betalingskort i Selvbetjeningen

Se vilkår og betingelser ved automatisk kortbetaling.

Du kan nemt ændre beløbsgrænsen under Indstillinger i din MobilePay app.

Du ændrer din betaling fra Betalingsservice i Selvbetjeningen under "Min profil"  ved at klikke på "Skift betalingsmetode" under dine aftaler. Vælg og tilmeld den betalingsmetode, du ønsker fremadrettet. Når du har tilmeldt dig, modtager du en bekræftelse på mail.

Automatisk kortbetaling

Pengene trækkes fra din konto på betalingsdatoen, men transaktionen vil først være synlig på din bankkonto 1-2 hverdage efter, at pengene er trukket.

MobilePay betalingsaftale

Beløbet vil være synligt i MobilePay appen på betalingsdagen. Hvornår pengene trækkes afhænger af aftalen mellem MobilePay og din bank. Der vil typisk gå 1-2 hverdage.

Betalingsservice

Pengene trækkes fra din konto på betalingsdatoen, og transaktionen vil være synlig på betalingsdatoen.

Vi kan desværre ikke tilbyde gebyrfrihed på betalinger på andre måder end via MobilePay eller betalingskort. Du kan hente MobilePay der, hvor du henter apps eller bede din bank om et betalingskort. 

Ved at betale din regning via automatisk kortbetaling eller MobilePay betalingsaftale, undgår du at komme til at betale din regning for sent, og du slipper for betalingsgebyr.

Læs om gebyrfrihed

For hver betalingspåmindelse pålægges et gebyr på 100 kr. Dertil kommer renter.

Se mere i vores gebyroversigt

Hvis du overskrider sidste betalingsdato for regningen, får du en betalingspåmindelse med en ny betalingsfrist. Overskrider du sidste betalingsdato på påmindelsen, kommer du i en rykkerproces som kan resultere i, at vi ophæver din aftale og afbryder forsyningen.

Læs mere om rykkerprocessen her

 

Vi opkræver ikke forudbetaling på el, vand og varme, når du har en fjernaflæst måler. Du betaler kun for dit faktiske forbrug. Derfor vil regningernes beløb også svinge fra måned til måned.

Du skal kontakte EWII på 73 63 30 80 i følgende tidsrum:

Mandag-torsdag kl. 08.30-16.00
Fredag kl. 08.30-15.00

Bemærk, at genåbning først kan ske, når restancen og sikkerhedsstillelse er betalt til EWII samt når der er indgået en ny kontrakt om levering af el. Der vil efterfølgende blive faktureret lukke-og genåbningsomkostninger.

For at genåbningen kan ske samme dag, skal der aftales genåbning senest kl. 10.45. Hvis genåbningen aftales efter dette tidspunkt, vil den finde sted den næstkommende hverdag.

Det er desværre ikke muligt at få genåbnet i weekenden eller på helligdage.

Da vi er gået over til månedlig betaling, tilbyder vi ikke længere afdragsordninger.

Vær opmærksom på, at der tilskrives renter og gebyrer ved overskredet betalingsfrist. 

Der vil først falde en betalingspåmindelse, hvis regningen fortsat ikke betales sender vi en rykkerskrivelse. Herefter sender vi en inkassomeddelelse og hvis regningen ikke betales herefter, sendes et brev vedrørende ophævelse af aftalen.

Læs mere om rykkerprocessen

Telefon og kreditkort i hånden. Forklaring på forskel af forfalden og ikke forfalden saldo

Undgå betalingsgebyr

Det er nemt og hurtigt at opnå gebyrfri betaling via 3 nemme skridt i Selvbetjeningen.

Se mere om gebyrfrihed

Sådan kan du betale din regning

Hos EWII kan du vælge mellem 4 betalingsmetoder - 2 er gebyrfrie.

  1. MobilePay

    0,00 kr. i gebyr ved automatisk betaling.
  2. Betalingskort

    0,00 kr. i gebyr ved automatisk betaling.
  3. Betalingsservice

    5,75 kr. i gebyr pr. regning.
  4. Girokort

    49,00 kr. inkl. moms i gebyr pr. regning.