Få strøm til din lejebolig fra EWII

Har din udlejer, boligforening eller andelsboligforening en aftale med EWII? Ja, så kan du vælge mellem 2 elaftaler hos os.
  • Gratis oprettelse

  • Ingen binding

  • Månedlig afregning

Mange boligforeninger og udlejere rundt om i landet har en særlig aftale med EWII. Det betyder, at du som lejer kan blive tilmeldt en af nedenstående elaftaler hos os. Uanset om du bor til leje i Aalbæk, Ballerup, Christiansfeld eller et helt fjerde sted, kan du få el hos EWII. Det er altid muligt at skifte til en af vores andre elaftaler i selvbetjeningen.

 

To typer af elaftaler til dig, der bor til leje

Lejer Timepris

Lejer Timepris afregnes variabelt til den gældende timepris på den nordiske elbørs Nordpool plus et timetillæg på 10 øre/kWh. Der opkræves ligeledes et abonnement på 29 kr. inkl. moms pr. måned.

Prisen beregnes som et gennemsnit af den seneste måneds timepriser fra Nordpool plus tillægget på de 10 øre/kWh. Elprisen har den seneste måned i gennemsnit være på 69,44 øre/kWh i Vestdanmark og 72,28 i Østdanmark.

Grøn Lejer Timepris

Grøn Lejer Timepris afregnes variabelt til den gældende timepris på den nordiske elbørs Nordpool plus et timetillæg på 10 øre/kWh og et tillæg på 6 øre/kWh for certificeret grøn strøm. Det samlede tillæg er 16 øre/kWh. Der opkræves ligeledes et abonnement på 29 kr. inkl. moms pr. måned. Tillægget for certificeret grøn strøm justeres én gang årligt baseret på de gældende priser for indkøb af oprindelsescertifikater.

Prisen beregnes som et gennemsnit af den seneste måneds timepriser fra Nordpool plus tillægget på de 16 øre/kWh. Elprisen har den seneste måned i gennemsnit være på 75,44 øre/kWh i Vestdanmark og 78,28 i Østdanmark.

Kunderådgiver privat - EWII Kundeservice

Kontakt os for en elaftale

Ønsker du at bestille Lejer Timepris eller Grøn Lejer Timepris, så kontakt vores kundeservice på 70 55 55 55. Vi er klar alle hverdage fra 8.30 til 20.00 og fra kl. 10.00 til 16.00 på helligdage og weekender.

4 gode grunde til at få el fra EWII

Hos os får du billig el, men du får også...

  1. Ingen binding

    Der er ingen bindingsperiode på strøm fra os. Du kan til hver en tid opsige din elaftale med os.
  2. Ingen gebyr

    Når du vælger at skifte til os som din leverandør af el, slipper du for at betale oprettelsesgebyr.
  3. Ingen forudbetaling

    Nej tak til aconto. Hos os opkræves du ikke forud, men bagud for dit faktiske forbrug - hver måned.
  4. Frihed til at vælge

    Du er ikke bundet til din elaftale, men kan til enhver tid skifte til en anden, hvis dit behov eller forbrug ændre sig.

Godt at vide om el

Priser og produkter på elmarkedet kan være uigennemskuelige. Vores er nemme at forstå.

Som kunde hos EWII får du, hvad du ser. En fair og gennemskuelig elpris, hvor alle omkostninger er inkluderet i den pris, du ser. Vi gemmer ikke noget væk i ”det med småt”. 

Foruden en stabil og ansvarlig leverandør af el med mere end 150 år på bagen, får du blandt andet:

  1. Frihed til at vælge...
    Lige præcis den elaftale der passer til dig og dit behov. Måske er du til en fast elpris, måske du hellere vil have en variabel elpris eller er du faktisk til en kombinitation af disse to? Og måske vil du gerne betale lidt ekstra for, at din strøm kommer fra vedvarende energikilder. Valget er dit.

  2. Personlig og tilgængelig kundeservice
    Vi giver dig anbefalinger til at vælge det produkt, der bedst matcher dit forbrug, og har udvidet vores åbningstider.

  3. Altid fair elpriser 
    Se en oversigt over vores elpriser her. Vores elaftaler kan også findes på elpris.dk. Og du kan få el hos EWII uanset, hvor i landet du bor. 

  4. Hjælp til at skifte leverandør af el
    Du skal ikke selv gøre noget – vi klarer skiftet for dig. Du skal dog være opmærksom på, at nogle leverandører i kontrakterne kræver, at opsigelsen sker skriftligt direkte fra dig som kunde. Derfor anbefaler vi, at du sender en skriftlig opsigelse til din tidligere leverandør.

  5. Ingen binding eller skjulte gebyrer 
    Hos EWII er du ikke bundet af en elaftale i eksempelvis 6 måneder. Du kan opsige, når du vil. Når du vælger os som din elleverandør, slipper du for skjulte gebyrer. Se vores gebyroversigt.

  6. Kun forbrugsafregnet el - hver måned
    Ingen aconto opkrævning hos os på el, du ikke har brugt endnu. Og ingen regning på flere måneders forudbetalt elforbrug. Det bliver et klart nej til aconto hos os.

    Har du solceller med nettoafregning i gruppe 6, kan du læse mere om muligheden for månedsafregning her: Opgørelse af solceller

  7. 24/7/365 online service på selvbetjeningen
    Hold øje med dit forbrug døgnet rundt.

  8. God rådgiving
    Vi giver dig gode råd til at optimere dit energiforbrug blandt andet i nyhedsbreve.

  9. Erfaring der tæller
    EWII er en stabil leverandør, som har mere end 150 års erfaring med energiforsyning.

  10. Branchens bedste samlede service
    Konsulentvirksomheden Wilke målte EWII til at have forsyningsbranchens bedste samlede kundeservice i 2022. Og i 2023 modtog vores kundeservice prisen for "Årets højdespringer".

Det er nemt og hurtigt at skifte til os, som din nye leverandør af el. Du skal blot foretage en bestilling på vores hjemmeside. Så klarer vi resten. Vi sikrer, at der ikke bliver en overgangsfase mellem dit gamle og nye selskab. 

I Danmark er elmarkedet frit, og det har det været siden 2003. Det betyder, at du frit kan vælge den elleverandør, du ønsker.

Derimod kan du ikke selv bestemme dit elnetselskab – altså det selskab, som ejer det fysiske elnet, hvor du bor. De transporterer strømmen til din stikkontakt og vil være det samme, uanset hvilken elleverandør du vælger.

Her er vores guide til, hvordan du skifter elselskab

For at skifte elleverandør, skal du henvende dig til den elleverandør, som du ønsker at indgå en elaftale med. 

Ønsker du at skifte elselskab til EWII, kan du med fordel gøre det på vores hjemmeside. Det er hverken besværligt eller tidskrævende at skifte elleverandør. Når du har valgt dit elprodukt, er det 1-2-3, og du har strøm fra en anden udbyder i dine stikkontakter.

1. Indtast din adresse
Priserne på el varierer afhængigt af, hvor i landet du bor. Derfor er vi nødt til at kende din adresse og dit årlige forbrug, for at vise dig den korrekte pris.

2. Tast oplysninger
Indtast dine kontaktoplysninger og en eventuel anden faktureringsadresse, hvis du f.eks. bestiller el til dit sommerhus, men ønsker at modtage dine regninger på din bopælsadresse.

3. Bekræft dit køb
Se din samlede pris og bekræft dit køb. Og læn dig så tilbage, for vi sørger for alt det praktiske herfra - også opsigelsen hos din nuværende leverandør.

Vi oplever dog, at enkelte eludbydere kan finde på at opkræve dig et gebyr for ikke at personligt opsige dit abonnement. Vi anbefaler derfor, at du også selv opsiger dit abonnement hos din nuværende elleverandør. Og gerne skriftligt, så du har dokumentation for din opsigelse.

Er du ikke tryg ved at bestille el på en hjemmeside, er du naturligvis også velkommen til at kontakte vores kundeservice på 70 55 55 55. Så sørger vi for, at du automatisk bliver flyttet over til os.

Har du brug for råd og vejledning til valg af elaftale eller opsigelse hos nuværende udbyder, kan du læse mere om vores elaftaler eller ringe til vores kundeservice.

Nej, det er som udgangspunkt gratis at skifte leverandør. Der er ingen oprettelsesgebyrer, og vi klarer overflytningen for dig.

Vi oplever dog, at enkelte eludbydere kan finde på at opkræve dig et gebyr for ikke personligt at opsige dit abonnement. Vi anbefaler derfor, at du selv opsiger dit abonnement hos din nuværende elleverandør. Og gerne skriftligt, så du har dokumentationen for din opsigelse.

Kontakt os på 70 55 55 55 og hør nærmere. Du kan også se vores guide til at skifte elselskab

selvbetjeningen kan du:

  • Få indblik i dine seneste regninger og årsopgørelser
  • Følge udviklingen i dit energiforbrug for el, vand og varme
  • Ændre dit elprodukt
  • Opdatere dine oplysninger

Det er nemt at logge på, og det foregår ved at bruge MitID. Du logger på selvbetjeningen i øverste højre hjørne på ewii.dk. Første gang du logger ind, skal du også bruge kundenummer og pinkode, som du finder i øverste højre hjørne på din seneste regning. 

Find mere om, hvordan du bruger selvbetjeningen her.